Asma

imagen

A asma é unha enfermidade inflamatoria do aparato respiratorio que provoca dificultade na respiración (dispnea).
Este termo procede do grego ‘âsthma [arquexar] + -ma (grego). Non existe unha definición precisa da enfermidade asmática. A Estratexia Global para a Asma (GINA) defínea así: “Inflamación crónica das vías aéreas en que desempeñan un papel destacado certas células e mediadores. Este proceso asóciase a unha hiperresposta dos bronquios

que produce episodios de sibilancias (pitos), dispnea (sensación de falta de respiración), opresión torácica e tose,

particularmente durante a noite ou madrugada. Estes episodios relaciónanse xeralmente cun maior ou menor grao de obstrución do fluxo aéreo a miúdo reversible de forma espontánea ou con tratamento”.

Clinicamente a asma clasifícase en catro tipos fundamentais:

  1. Asma intermitente: el síntoma aparece menos de una vez por semanas con síntomas nocturnos menos de 2 veces cada mes. Las exacerbaciones tienden a ser breves y entre una crisis y la próxima, el paciente está asintomático. En las pruebas de respiración pulmonar, la PEF o FEV1 son mayores de 80%

  2. Asma persistente: tiene tres variedades, la persistente leve con síntomas más de una vez por semana y PEF o FEV1 >80%, la persistente moderada con síntomas diarios y PEF o FEV1 entre 50%-80% y la persistente grave con síntomas continuos, limitación de las actividades físicas y un PEF o FEV1 <50%.

  3. Asma atípica: La forma más característica es la tos seca, irritativa y persistente. Si el cuadro se aso

    cia a sibilantes y a obstrucción reversible en la espirometría el diagnóstico es fácil, pero en ocasiones no hay sibilantes y la espirometría es normal. El test de metacolina o una prueba terapéutica con broncodilatadores y corticoides inhalados nos ayudara en el diagnóstico si la espirometría es normal.

  4. Asma refractaria: El asma refractaria se define como aquella con síntomas continuos o exacerbaciones frecuentes o graves, o bien con obstrucción al flujo aéreo persistente en ambos casos, a pesar de dosis altas de corticoides.

 Factores desencadeantes da Asma

  • Alerxia.

  • Asma profesional.

  • Exercicio.

  • Fármacos.

  • Estrés, emocións.

  • Infeccións.

  • Refluxo gastroesofáxico.

  • Embarazo.

Asma ocupacional

Definido por aquel tipo de asma que é causado especificamente por exposición a un axente presente no lugar do traballo.

Neste vídeo ensinanos cómo rescatar a alguén cando sofre un ataque de asma:

 

 

Traballo realizado por Lorena Rozados Riveira, Diego Fernández Brey e Adrián Rey Sueiro.

Esta entrada foi publicada en Enfermidades. Garda o enlace permanente.